Hyppää pääsisältöön

Ammattilaisen kanssa asiointi ja yhteydenottopyyntö

OmaKS.fi-palvelussa voit asioida ammattilaisen kanssa chatissa tai videon välityksellä. Keskustelun voit aloittaa chat-painikkeesta joka löytyy oikeasta alakulmasta. Voit myös täyttää yhteydenottolomakkeen, jolloin soitamme sinulle.

Chat-asiointi ammattilaisen kanssa – toimi näin

  1. Avaa puhekuplalla varustettu chat-ikkuna oikeasta alakulmasta. Keskustelu toimii tietokoneella ja mobiililaitteella.
  2. Valitse "chatbot Helpotti" ja seuraa ohjeita.
  3. Mikäli ammattilainen on paikalla, sinut siirretään jonoon. Kun ammattilaisemme on vapaana, keskustelu alkaa.
  4. Keskustelu aloitetaan tunnistautumatta, mikäli ammattilaisemme kokee sinun tarvitsevan täsmällisempää hoitoa, ohjataan sinut tunnistautumaan vahvasti. Ammattilainen voi myös pyytää sinua avaamaan videoyhteyden.

Sähköinen yhteydenottopyyntö – toimi näin

Yhteydenottolomakkeella voit olla yhteydessä ammattilaisiimme palveluaikojen ulkopuolella tai heidän ollessa varattuja. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Kuinka käytän yhteydenottolomaketta? 

Yhteydenottolomake ohjaa sinut oma.hyvis.fi-palveluun, jonka kautta voit jättää yhteydenottopyynnön OmaKS.fi:n sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaiselle. Turvallisuussyistä yhteydenottopyynnön jättäminen vaatii vahvan tunnistautumisen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla.